Rainin'becka

Alla inlägg den 13 augusti 2011

Av Becka - 13 augusti 2011 23:17

Helleu alla!


Här kommer ett riktigt roligt och hett tips på ett klipp som man bara Måste se!


Lördagskvällen lider mot sitt slut och imorgon bär det av och shoppa! =D Kommer att bli riktigt roligt att handla nya grejor C: 

 

Har även börjat att skriva på min novell nu, har hunnit drygt en sida på datorn idag   

 

   Ha det bäst!                                





Av Becka - 13 augusti 2011 14:27

Hellue alla! 

 

Här kommer Dagens Outfit! Mysigt att ha på sig en slappedag som denna  

   

Ha det Bäst!

   

Av Becka - 13 augusti 2011 14:09

Tjena alla! 


Här kommer en sminkning - steg för steg som passar alla tillfällen! 


Här är de grejor jag har använt till sminkningen: 

    

1. Jag börjar med puder i hela ansiktet. Först använder jag brun i hela ansiktet, sedan den röda på kindbenen. Sedan tar jag den vita på kindbenen över den röda för att det inte ska bli så jättemycket rött. 

   

2. Tar även lite brun ögonskugga över ögonlocken för en mer "normal" färg.  

     

3. Sedan har jag valt att ha grön ögonskugga. Det går bra med vilken annan färg som helst. Jag tar den över halva ögongloben.

 

    

4. Sedan tar jag vit ögonskugga över resterande hälften av ögongloben. 

 

 5. Sedan tar jag svart ögonskugga över globlinjen och "skuggar" något över de andra två färgerna.

 

 

     

6. Tillslut så tar jag kajalpenna vid franslinjen och mascara. Eyeliner kan även användas istället för kajalpenna.                    Klart!  

Förlåt för dåliga bilder. Men vad tycks om sminkningen?      


Av Becka - 13 augusti 2011 11:35

Hej alla!


Ingen sol, idag igen. Det var flera dagar sedan jag såg solsken. Flera dagar sedan jag kände att jag kunde gå ut utan tjocktröja. Men med sådana slappa dagar som sommarlovet har lovat så är det mysigt, tycker jag.


 

Hade tänkt att krypa upp i sängen med filten över munnen, ha en kopp te bredvid mig och en bra bok framför mina ögon. Jag ska låta mina ögon dansa över bokstäverna som tillslut bildar ord, som gör boken bra. 


   

 

 

Kanske senare tar jag ett varmt bad med massa skum och bara ligga där och ta det lugnt. 


   



Snart kommer Dagens Outfit och en del klädtips! Hade även tänkt att ta många foton idag så då kommer fler bilder upp på bloggen!  


 

Har även tänkt på att skriva en novell... Som sagt, så älskar jag att skriva. Vad tycker ni att den ska handla om, vilken genre? Jättetacksam för tips och kommentarer!                                                








Presentation


Välkommen till min blogg! :D
Läs, kommentera och sprid gärna =D :3

Undrar du någonting? Fråga!

4 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycker ni att jag ska göra med bloggen?
 Ingenting, den är bra och intressant som den är :)
 Skriv fler recensioner och betygsätt fler böcker/låtar/filmer mm
 Tipsa mer om kläder och lägg upp mer Dagens Outfit
 Visa mer med sminkning, t ex steg för steg mm
 Ta mer bilder!
 Skriv mer!
 Skriv mer som handlar om träning och kost :)
 Skriv fler recept

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Augusti 2011
>>>

Sök i bloggen :)

Här är de senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Skriv något i Gästboken :)

Bloggen i ett annat språk?

Kommentera inläggen!

Så blir jag jätteglad :)   


Ovido - Quiz & Flashcards