Rainin'becka

Alla inlägg den 8 augusti 2011

Av Becka - 8 augusti 2011 22:47

Helleu alla människor! 


Här är ett recept på en jättegod, enkel och nyttig spenatsoppa för 4 personer! 

  • 500 gram hackad, fryst spenat.
  • 1 msk hackad gräslök.
  • 1 msk smör.
  • 3 msk vetemjöl.
  • 8 dl vatten.
  • 2 grönsaksbuljongstärningar.
  • 1 dl matlagningsgrädde.
  • 1 tsk salt.
  • 1 krm vitpeppar.
  • 4 eller 2 ägg.
  1. Koka äggen. Skala och skär dem i halvor.
  2. Tina spenaten i lite vatten i en stor kastrull.
  3. Tillsätt smör och hackad gräslök.
  4. Smula i buljongtärningarna och låt soppan stå och koka i ca 10 minuter under lock.
  5. Rör i grädden i soppan.
  6. Smaka av med salt och peppar.  

Hoppas att det blir gott! 


Ha de bäst så hörs vi! 


 


Av Becka - 8 augusti 2011 22:11

Tjena alla!


Har fått en signatur nu, så hoppas att det funkar nu med allt   Vad tycker ni? Och tack så mycket för signaturen!                                                                                                                                                                                     









Av Becka - 8 augusti 2011 21:15

Heej bloggen!


Nu är jag hemkommen ifrån simningen, en träning på en och en halv timme. Det var riktigt härligt att simma och jag känner att jag verkligen vill komma igång med det igen och känner att jag är redo att satsa!                                                                     Nu är det bara att ta det lugnt ikväll, blogga lite mera. Hade tänkt lägga ut ytterligare något recept, lite tips på böcker eller filmer, och kanske lite annat. Något ni önskar att jag ska blogga om?                                                                                                                                                   Och glöm inte att jag länkar gärna er och ni får gärna länka mig   


 

 

Puss och Kram :D 

















Av Becka - 8 augusti 2011 16:55

Heej alla!


Jag hade en liten tanke, att om man kunde ta foto på vad som händer och under skriver replikerna och vem som säger repliken (om det inte 100% framgår)


Idag testade jag det och märkte att det krävdes lite jobb, men jag gjorde en scen från serien Vänner (Friends)

Monica (tjejen med mörkt hår) ska gifta sig med en kille som heter Chandler. De sitter på en fin resturang och Monica ska berätta för sina två bästa vänninor Phoebe (ljust hår) och Rachel (mellanbrunett) vem av dem som ska bli hennes brudtärna.




 



 

Monica: Jag bjöd ut er för jag har tänkt på vem som ska vara min brudtärna. 

 




  Rachel: Gudars! Nu gäller det. Jag hoppas det blir du.


Pheobe: Jag hoppas det blir dig.

Rachel: Jag med.

   Monica: Först vill jag bara säga att jag älskar er båda.

   Rachel: Bla-Bla-Bla! Vem är det?


   Monica: Jag tänkte mig ett system där vi kan vara varandras brudtärnor. Hypotetiskt, om Pheobe var min...

   Pheobe: Ja!  

 

  Rachel: "Hypotetiskt", var det.

Pheobe: Ja, men ändå...

   Monica: Om Pheobe var min, Rachel var Pheobes, kunde jag vara Rachels.

   Rachel: Bra idé, faktiskt.

Pheobe: Visst. Nå, vem blir det?

   Monica: Nu kommer vi till det bästa... Ni får bestämma!

   Pheobe: Varför är det det bästa?

Monica: För då slipper jag!

   Rachel: Visst ska vi hjälpa dig att bestämma. Vi gör allt för att hjälpa dig. Jag vill utbringa en skål. För den blivande mrs. Chandler Bing... Min bästa vän, och en av de finaste människor...

   Monica: Jag skulle ju inte bestämma. 

Rachel: Okej!       Ursäkta, men jag hörde vad ni sa. Ska du gifta dig med Chandler Bing?

     Monica: Det stämmer.

   Lycka till...

   Monica: ?    Pheobe: Lycka till, du också!

   Pheobe: Vilken trevlig tjej.

   

 

    

 

    

 

 

Det var allt! Förlåt för lite dåliga bilder. Kommentera gärna om ni vill att jag ska göra detta flera gånger!   


 

 

Kram!  

Av Becka - 8 augusti 2011 14:00

Tjena alla härliga människor


Här kommer en härlig sminkning, steg för steg. Passar till vardag såväl som till partyt!

 Här är sakerna jag använder till Dagens Sminkning! 

Puderborste, olika ögonskuggor, mascara, rosa kajalpenna, svart kajalpenna och Make Up Foundation.

 

Här är ögonskuggorna jag använder (såklart inte alla på

denna sminkningen x))

                                                         

Först lägger jag på Foundation över hela ansiktet. Använder själv inte så jättemycket.


 

Sedan lägger jag på den turkosa färgen (uppe i vänster hörn) över halva ögonlocket. 


 

Sedan lägger jag på blå-lila ögonskugga (i mitten) på resterande hälften av ögonlocket. Jag fortsätter med lite vit ögonskugga längst upp.

Sedan lägger jag svart ögonskugga vid franslinjen. Som ni ser så har jag bara gjort det på det vänstra ögat, för att ni ska se skillnaden.


 

Sedan tar jag en rosa kajalpenna och målar tunt längst inne i en båge, som ni kanske kan se på bilden.


 


Jag tar även lite vit ögonskugga under ögonen. 

Sedan tar jag en svart kajalpenna och målar ett streck neråt på det undre ögonlocket.  

  Till sist tar jag mascara och så är det klart!


 

Kommentera gärna vad ni tycker och om jag ska göra detta oftare! 



 

 

Puss o Kram 8D 

Av Becka - 8 augusti 2011 12:18

Heej bloggen!


nelly.com hittade jag riktigt coola ögonskuggor på klisterlappar som man sätter på ögonlocken! För 5 par kostar det 110 kronor. Hade tänkt köpa ett paket sådana, så kommer att blogga om den när jag får dem  

Här är länken! ----> http://nelly.com/se/sk%C3%B6nhet-kvinna/.


 



 

 

Kram 

Av Becka - 8 augusti 2011 01:08

Tjena alla!


Först och främst så undrar jag, hur gör man egna signaturer? Skulle vara till stor hjälp om ni kommenterade och berättade det  


 

Här kommer ett jättegott recept på Kladdkaka som är lite nyttigare än de vanliga recepten!  

 

  • 1 dl sirap (ljus)
  • 1 tsk vaniljsocker
  • 1 dl strösocker
  • 2 st ägg
  • 4 msk kakao
  • 1 krm salt
  • 1 dl vetemjöl
  • 1 tsk smör/margarin till formen  

 

Tar cirka 45 minuter. Recept till 8 bitar ca.

  1. Smörj och mjöla en form och sätt ugnen på 175 grader.
  2. Blanda ihop sirap, ägg, socker, kakao, salt och sedan mjöl. Rör ihop till en jämn smet.
  3. Fördela jämnt i formen och grädda i 25 minuter.
  4. Strö över lite florsocker (valfritt) Kan serveras med lite vaniljkesella, glass eller färska bär. 
 
 
Tips! Du kan även tillsätta 1 dl 1% kesella i degen. 
 
 
Näringsvärde per portion: 
Energi: 182
Kolhydrater: 33
Protein: 5
Fett: 4 
 
 
Recept från: http://nyttigarecept.se/nyttig-kladdkaka/
 
Hoppas det smakar och ha det gott!
 
 
 
 
Kram!           
 
 
 
 
 
 
Av Becka - 8 augusti 2011 00:25

Hej alla goa! 


Nu behöver jag er hjälp, och det är inte så svårt, jag lovar. Allt ni behöver göra är att kommentera vad jag ska göra med min blogg. Just nu frågar jag, ska jag ha min bloggtitel där eller ska jag ha en header? Vad blir snyggast tycker ni?  

Skulle vara till stor hjälp om ni berättade vad ni tyckte =3 :)


 

Har en ny omröstning nu, så glöm inte att rösta! =D


 


 

 

Kram!  

Presentation


Välkommen till min blogg! :D
Läs, kommentera och sprid gärna =D :3

Undrar du någonting? Fråga!

4 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycker ni att jag ska göra med bloggen?
 Ingenting, den är bra och intressant som den är :)
 Skriv fler recensioner och betygsätt fler böcker/låtar/filmer mm
 Tipsa mer om kläder och lägg upp mer Dagens Outfit
 Visa mer med sminkning, t ex steg för steg mm
 Ta mer bilder!
 Skriv mer!
 Skriv mer som handlar om träning och kost :)
 Skriv fler recept

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Augusti 2011
>>>

Sök i bloggen :)

Här är de senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Skriv något i Gästboken :)

Bloggen i ett annat språk?

Kommentera inläggen!

Så blir jag jätteglad :)   


Ovido - Quiz & Flashcards